dinsdag 13 november 2012

Weer appeltjes.

Op 31 oktober kon ik gelukkig weer doorgaan met de appeltjes.
Ik heb weer 4 kilo gekocht en in 2 keer gedroogd.


Het zijn 7 roosters met ca 16 appeltjes. 8 uur op 70° is meestal voldoende. Soms moet het langer, zeker als ik de plakjes wat dikker heb gesneden dan 3 mm.


Deze maat pot eet ik in 3 keer leeg.


Dit is het resultaat van 1 keer drogen. .


Op 1 november waren ze klaar. Gelijk een nieuwe lading verwerkt.


Dit was de volgende lading. De grote potten zijn op, maar zo gaat het ook. Ze blijven knapperig


En op 6 november weer zo'n lading.

De volgende keren heb ik het niet op dit blog gezet. Ik ga ca 2x per week naar de markt en haal dan 4 kilo appeltjes. Het verwerken is hetzelfde.


3 opmerkingen:

  1. Ik heb weer met veel plezier alles bij gelezen hier. Het is best spannend wat er steeds overblijft.
    Ik vraag me alleen af of je geen hele hoge elektrische rekening krijgt of gaat het drogen op een andere manier?
    Balen nog dat dat element stuk ging!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is niet heel duur zo'n 40 eurocent per 8 uur als ik op 70ยบ droog en dat het de hoogste temperatuur die het apparaat aan kan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat valt erg mee. Lijkt me erg handig. Leuk om al je bevindingen hier te lezen!

      Marianne

      Verwijderen