dinsdag 13 november 2012

Yessss, hij is weer heel.

Op 14 oktober ben ik echt begonnen om mijn cholesterolgehalte naar beneden te krijgen met gedroogde appeltjes. Je moet er dan 70 gram per dag van eten. Dat is voor mij geen straf. Het zijn net chipsjes als ze gedroogd zijn. Ik eet zo een schaaltje leeg en kom best aan die 70 gram.


Het is wel veel werk al die klein appeltjes in plakjes snijden. Ik laat de schil erom, daar schijnen veel anti-oxidanten onder te zitten.


Ik spuit er wel water met citroensap over om de ergste verkleuring tegen te gaan.


Na gemiddeld 8 uur op 70° zijn ze meestal klaar. Deze potten zijn allang leeg natuurlijk.

2 opmerkingen:

  1. Wist niet dat je dat met appeltjes kon. Lijkt me wel erg lekker en knapperig! Wel erg veel werk. je huis ruikt natuurlijk goddelijk dan!
    Misschien lukt het rode bietjes ook. Net zoiets als groentechips. Onlangs ook pastinakenchips gehad. Smaakte erg lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het huis ruikt dan inderdaad heel lekker. Rode bietjes gaat ook heel goed. Rauwe biet schaven en een beetje zelf gedroogde uienpoeder erop en snacken maar!
    Ik doe dat eigenlijk te weinig. Ik zal pastinaak ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen