vrijdag 24 februari 2012

Appels, appelschillen en champignons

Donderdag de 14 de gelijk de eerste test. Acht appels geschild en 2 roosters gevuld. De schillen heb ik ook gebruikt om te drogen en anderhalf rooster mee gevuld. De appels eerst in water met citroen gelegd. Op de laatste anderhalve rooster heb ik champignonschijfjes gelegd en de droger op 70 graden 6 uur laten drogen.
Allemaal perfect gelukt, alleen de schillen gaven een erg flauwe thee. Dat moet nog wat getest worden.

Een paar dagen later heb ik er kiwi, tomaatjes, banaan en weer 2 roosters met appel in gedaan.
De banaan en appel in water met citroen gelegd. 70 º en 6 uur. De appels waren weer goed de bananen ook, maar wel bruin (later las ik dat je die moet snijden met een stainless steel mes).
De tomaatjes waren ook uitstekend. Ik had ze nergens mee voorbewerkt. de kiwi was erg bruin en niet zo lekker.

Eergisteren heb ik een recept gevonden van beenham met 50 gram gedroogde cranberries. Dus cranberries gekocht en in anderhalf rooster gelegd. Doorgesneden en op het velletje gelegd. Vijf teentjes knoflook en 2 uien in plakjes gesneden. En 3 stukjes verse wortel in de droger en weer 2 roosters met appel op 70 º en 5 uur laten drogen. De knoflook en de ui heb ik in een vijzel gemalen en zitten nu in potjes. Altijd makkelijk. De cranberries bleken maar 30 gram op te leveren dus dat doe ik gauw nog een keer. De 3 stukjes wortel heb ik gelijk in koud water gelegd en vandaag geprobeerd. Ze waren zelfs weer knapperig al waren ze maar 3/4 de van wat ze eens waren geweest.

Ik haal informatie van youtube en zag dat je ook lekkere kruidenthee kan maken, maar dan moet ik eerst maar eens zaaien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten