zaterdag 25 februari 2012

Verder testen

Vandaag heb ik nieuwe cranberries gekocht en anderhalf rooster gevuld. Een paprika paste precies op 1 rooster en de rest heb ik gevuld met gember. Hele dunne plakjes gesneden dan gaat het sneller hoop ik en nu maar afwachten. Op 70 º gezet voor 6 uur.




Een van de roosters was al klaar, toen ik de foto nam. De cranberries zijn weer goed gelukt en zijn gedroogd 31 gram.
Nu heb ik wat meer dan de 50 gram die ik voor mijn recept nodig heb!
De paprika zit gemalen in een potje en smaakt erg lekker. Heel anders als de gekochte paprika. Met de staafmixer en het bijbehorende bakje was het goed te malen. De gember zit in een grotere pot, omdat dat wel veel meer was.




De gember heb ik met de vijzel gedaan en was meer werk.

Nu staan er 3 roosters met munt te drogen. Voorlopig op 40 º en 3 uur,
maar dat wordt waarschijnlijk wel een paar uurtjes langer.

Er worden gelukkig glazen potten gespaard, want die kan ik goed gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten