zaterdag 22 september 2012

De bramen

Ik had de bramen van vorige week nog in mijn vriezer en van de week had ik er tijd voor. Ik vond het toch geen goed idee om ze zo maar te drogen. Er zit een grote harde kern in en veel pitjes. Het leek me gewoon niet lekker. Dan fruitleer! Na wat zoeken zag ik dat ze in de blender moesten met wat honing en dan uitschenken op de roosters met bakpapier. Dat heb ik gedaan na het ontdooien.

 De tweede helft moet nog even wachten op de blender.


Ik heb een plastic schort voorgedaan, want de vlekken zullen erg goed kleuren.


Gieten op een rooster en uitsmeren met een pannenlikker.


De tweede lading!


Deze honing heb ik gebruikt.


Zeven roosters. Waarvan 2 met een klein beetje. Op 70ยบ en 8 uur gezet dat niet genoeg bleek te zijn.


Het resultaat na 16 uur drogen.


Ze smaken een beetje zuur, maar heel fris. Mijn huisgenoot vond ze te zuur. Ik heb ze in het papier opgerold en in plastic verpakt.
4 voor de overbuurvrouw, die ze met haar moeder en dochters deelt en 1 + 2 kleintjes voor mij alleen.
Het is wel veel werk en tijd voor die lapjes schoenzool. Lekker, maar niet zo gauw weer.

Dat komt goed uit, want de bramentijd ligt alweer achter ons.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten