zaterdag 22 september 2012

Haha, ja! Alweer paprika

Ik geef best vaak wat paprika weg. Men vindt het erg lekker. Bij sommigen gaan er potten door.
En ik wilde graag een voorraadje aanleggen voor de winter. Niet alleen om te malen, maar ook om te wellen en in sauzen te verwerken. Gisteren, zaterdag een zak oranje en een zak groene paprika's gekocht voor €2,00 op de markt.
Ik snap niet dat ze bij andere stallen 2 tot 3 x zo duur zijn. Ze zien er goed uit.
Vandaag 6 oranje paprika's en 2 groene gesneden en in het droogapparaat gedaan, samen 6 roosters.
Op 70º en  9 uur gezet. We zien wel.



Wéér snijden. Het gaat wel steeds vlugger.


Zo passen er meer reepjes op een rooster, maar is wel meer werk.


Anderhalf rooster met groene paprika. Negen uur was genoeg.


En vier en een half met oranje paprika's.


Van mijn naaste buurvrouw heb ik Oxygen absorbers gehad, die ze in Amerika gekocht heeft.
Als ik die ga gebruiken moet ik, na de nodigen eruit gehaald te hebben, de zak weer vacuumtrekken.


Vandaag kon ik ze eindelijk gebruiken. In elk zakje paprika heb ik een vochtvretertje gedaan.
In totaal had ik 5 zakjes oranje paprika vacuumgetrokken.


Een potje groene paprika van 29 juli heb ik gemalen en met vochtvretertje vacuumgetrokken.
Dit om te kijken of het helpt tegen klonteren.


Twee van de zakjes moesten opnieuw. Op de foto kun je zien dat die niet vacuum zijn.
Een klein potje groene paprika en de zakjes was het eindresultaat van de aktie van gisteren.
Ik heb nog 7 groene paprika´s die ik vandaag zondag voor vannacht in het droogapparaat doe.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten