donderdag 13 september 2012

Paprika's

Van de moeder van de overbuurvrouw kreeg ik een grote zak paprika's en een flinke doos bramen. Eerst de paprika's maar gesneden, die kunnen dan vannacht drogen. Morgen komen dan de bramen aan de beurt. Die heb ik nog nooit gedroogd en wil ik graag in de gaten houden en dat gaat beter overdag.


De grootste helft is gedroogd.


Zeven roosters vol op 70ยบ en 10 uur gezet.


Vanmorgen een paar roosters bij elkaar gedaan en nog 2 uur gedroogd. het werd uiteindelijk dus 12 uur.


Het eindresultaat is weer mooi. De grote pot gaat terug naar de gulle gever. De kleinste pot is voor mij en de kleine potjes gemalen paprikapoeder gaan naar buren. Het zijn kleine potjes, omdat het zo snel klontjes krijgt. De bramen liggen in de vriezer, want dat gaat ca 24 uur duren en ik zag op youtube dat als je ze eerst invriest de velletjes van structuur veranderen waardoor ze korter hoeven te drogen. Ik ga het zien.
Volgende week meer tijd en dan droog ik ze wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten