zondag 14 oktober 2012

Kinderappeltjes en banaan

Woensdag 10 oktober, op de markt een kilo kinderappeltjes gehaald. Zo noemt men ze bij de groentestal. Het zijn cox oranjes. Ik heb er vier en een halve rooster mee kunnen beleggen en dus weer 2 roosters die ongebruikt zouden blijven. Daarom 2 bananen in dunne plakjes gesneden en op 2 roosters gelegd. Wel op teflon, want ik weet nog van de vorige keer dat ik de bananenplakjes eraf moest bikken. Alles op 8 uur op 70ยบ gezet.
 




Na 8 uur waren de appeltjes heerlijk bros en de bananen nog niet klaar.


Na nog 2 uur wel.

 

 

Deze pot met appeltjes is lang niet meer zo vol. Hij staat op tafel en heeft geen lang leven meer.
Cox oranjes drogen gaat hier vaker gebeuren



De bananen zij ook lekker, maar niet zo lekker als de appeltjes. Ze zijn wel knapperig, dus bananen chips.
Deze keer heb ik ze heel dun gesneden.

Gisteren weer kinderappeltjes gehaald, die worden vanavond in de droger gedaan.
Ik ga dit vaker doen, het is een heerlijk en gezonde snack.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Trees,

    Superlate reactie natuurlijk, maar ik vroeg me af hoe je kan weten dat bananen (en ander droogvoer) droog genoeg is? Ik heb gisteren een droger gekregen en heb er net plakken banaan in gedroogd, maar na 14 uur zijn ze nog steeds een beetje buigzaam en vochtig van binnen, lijkt het. Heb je tips?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een kwestie van proberen. Ze zijn wel plakkerig na het drogen, maar na een week waren ze nog goed. Ik vind gedroogde bananen niet zo lekker, dus na 3 pogingen ben ik daar niet mee doorgegaan. De ene keer wastafel het resultaat beter dan de andere keer.

      Verwijderen
  2. Wat een leuke site. De teflon vellen....waar koop je die?
    Groetjes Marian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Teflon koop ik bij Blokker, maar Xenos zal het ook wel hebben.
      Groetjes, Trees

      Verwijderen