zondag 14 april 2013

Ananas chips

Vorige week vond ik op youtube een receptje voor ananaschips. Gisteren op de markt daarom 2 ananassen gekocht. Vandaag heb ik ze in stukken gesneden en in de blender gestopt.

Ik kon er 5 roosters mee beleggen. Ik heb maar 3 teflonvellen en daarom heb ik 2x een stuk bakpapier geknipt op de maat van een rooster.


Het moet wel een beetje uitgespreid worden, anders blijven de cirkels te dik en duurt het drogen alleen maar langer.


Na 9 uur op 70ยบ waren ze goed. Ze moeten dan wel even afkoelen.


Dit zijn er 3 op elkaar. Van het papier waren ze toch wel moeilijk te verwijderen. Het plakte erg aan het papier.


Het is zo bros als chips en smaakt een beetje zuur, maar erg lekker.


Dit bleef er uiteindelijk van over. Ik heb wel een klein potje achter de knopen laten verdwijnen. Het zal niet lang in de kast blijven. Lekkerrrrr en heel gezond. Er zit alleen maar ananas in en geen enkele toevoeging!

4 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me inderdaad erg lekker. Net mijn dochter laten zien; we hebben het wel eens over een droogapparaat en ik had terloops jouw blog vermeld ; -)
    Wat wij ontzettend lekker vinden is gedroogde mango. Die kopen we regelmatig bij de EkoPlaza. Wel duur (iets van 2,50 voor een klein zakje), maar als je geen snoep koopt, mag het wel vinden wij ... ahum... ook zo lekker!

    Marianne
    van blog consuminderenmetmarianne.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, dan ga ik ook eens mango proberen. Het lijkt me wel moeilijk snijden, maar zeker het proberen waard. Ik zal het tzt wel melden.
      Groetjes, Trees

      Verwijderen