maandag 22 april 2013

Mango chips

Afgelopen zaterdag 4 mango's gekocht en zondag geschild en in stukken gesneden.


 Gelukkig waren ze allemaal goed rijp, want dan is schillen een makkie.


Alle 4 tegelijk in de blender ging met gemak. Ik dacht nog, dat is ook niet veel, maar het was aardig dik en niet uit te schenken. Een beetje water erbij en nog eens blenden gaf toch 5 roosters.


 8 uur op 70º bleek weer niet genoeg, maar na nog 2 uur was het wel goed.


Het klinkt ook echt als chips als je het breekt.


De hoeveelheid was minder dan de ananas chips, maar zeker zo lekker.


Ik weet dat er niets aan toegevoegd is dan water. Gezond!


Dit paste niet meer in de pot, maar dat vond ik niet erg. Ik ga wel wat teflonvellen erbij kopen, want ook dit was moeilijk van het keukenpapier te verwijderen.


3 opmerkingen:

  1. Grappig om ze eerst in de blender te doen. Daardoor dat knapperige zeker?
    Bij de natuurwinkel zijn ze in dunne plakken gesneden. Ze zijn zijn ook zacht en buigzaam.
    Ik zag behalve ananas ook nog bananenchips liggen :-)

    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het moeilijk om ze in dunne plakjes te snijden. Je moet dan denk ik, geen hele rijpe mango's hebben. Ik kreeg het niet voor elkaar, vandaar de blender. Ze zijn erg knapperig, net echte chip, maar dan gezond!
      Bananenchips heb ik al eens geprobeerd te maken, maar vind het niet zo lekker.

      Verwijderen
  2. dunne plakken snijden met een kaasschaaf misschien

    BeantwoordenVerwijderen