donderdag 11 april 2013

Oregano

Lang geen niet meer geschreven, maar ik heb wel gedroogd. Vooral appeltjes. Dat is zo lekker, maar gaat telkens op dezelfde manier. Daarom maar geen foto's meer van gemaakt.

Een maand geleden heb ik een oreganoplant gekocht.


Hij was de helft kleiner toen ik hem kocht. Zoveel vers gebruik ik niet dus de schaar erin!


Ik heb er 7 roosters mee vol gelegd en dacht dat het zo zonder de steeltjes wel snel gedaan zou zijn.
Onderin heb ik een kaasdoekje gelegd tegen het doorlaten van de gedroogde blaadjes. 


4 uur op 40ยบ was lang niet genoeg. Er 2 uur aangeplakt was nog niet voldoende. Na nog een uur was het eindelijk klaar.


Hier kan ik weer even mee vooruit. Ik heb een paar gedroogde blaadjes geproefd en dacht eerst: ik proef niets, maar langzaam begon de smaak te komen. Net als de tomaten die ik droog, komt de smaak pas langzaam op gang, maar geeft daarna een smaakexplosie. Lekker!

Ik las in de kooktips, op internet, dat gedroogde oregano tijdens het koken langzaam zijn volle smaak ontwikkelt. Dat klopt met wat ik proefde.

2 opmerkingen:

  1. Er gaat best veel tijd in dat drogen zitten.

    Marianne van consuminderenmetamarianne.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dit vond ik wel tegenvallen, maar het is wel erg lekker.

      Groetjes, Trees

      Verwijderen