vrijdag 23 maart 2012

Uien en kaas


Gisteren heb ik 5 uien gesneden en anderhalve minuut geblancheerd.



Dat heb ik met een pan water en een van mijn vergieten gedaan.
Laat die nou net in de pan passen!



Er bleef er 1 over, want die wilde liever de tuin in. Dat heb ik maar gelijk gedaan.
Ik ben benieuwd wat die gaat doen.



Er konden 4 roosters mee gevuld worden, maar wat met het laatste rooster?
Want ja, je laat het apparaat toch liever vol drogen. Ik heb er 2 plakken kaas op gelegd in stukjes.
Dat moet vast op een hogere temperatuur gedroogd worden dan de uien, maar ik zou wel zien.
De uien gaan op 50 ยบ en ik heb de timer op 4 uur gezet.





Na 2 uur zag het er zo uit.





Na 4 uur.




En toen het klaar was na 7 uur, was de kaas nog te taai om te malen.




Ik heb de kaas nog 2 uur langer laten drogen.



Het is net plastic, maar in een gerecht zie je er gelukkig niets van.




Altijd handig zo'n potje poederkaas in huis dat niet zo snel bederft, al zal het niet lang in het potje blijven. Makkelijk om restjes kaas te bewaren. Wel weer jammer voor de vogels.


En 5 uien geeft een grote pot gedroogde uien. Dit heb ik vooral gedaan omdat ik wel eens een ui open snij die van binnen verrot is. En dan is het natuurlijk altijd de laatste.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten