donderdag 5 april 2012

Hashbrowns en lemons


Een tijdje geleden heb ik een meter dunne katoen gekocht, een soort kaasdoek. Daar heb ik een aantal rondjes ter grootte van de roosters van het droogapparaat van geknipt en gezigzagd. Die kan ik bijvoorbeeld gebruiken voor produkten die heel klein op het droogapparaat gaan.



Gisteren heb ik op de markt een zakje limoenen gekocht en wilde dat gaan drogen om te gaan gebruiken als decoratie of in een ovenschotel met vis.



Twee roosters kon ik vullen met 6 limoenen.

Ook heb ik geprobeerd Hashbrowns te maken. Dat had ik op een Amerikaans filmpje gezien, maar er werd niet vermeld hoe je dat dan kon drogen. Ik heb 6 aardappelen geschild en geraspt en verdeeld op 3 roosters met de ronde doekjes.






De 5 roosters lagen vol en op 70 º op 4 uur gezet.

Na anderhalf uur ging ik toch maar even kijken en zag een substantie die leek 3 jaar op een stoffige zolder te hebben gelegen.


De inhoud van de 3 roosters belandden in de vuilnisbak. Zonde van de tijd en de energie, maar ik moet nog veel leren. Het zag er echt vies uit. Ik ga nog uitzoeken waarom ze zo mooi van kleur blijven op die video's. Waarschijnlijk door toevoegingen die ik eigenlijk niet wil. Het kan ook aan de aardappelsoort gelegen hebben. Dit waren half kruimige. Ik zal het nog een keertje met vastkokende aardappels gaan proberen.

De limoenen heb ik nog op 2 uur gezet en zagen er toen zo uit.


Nog een uurtje en klaar waren ze.

Ze leken nog wat vochtig, maar ik heb ze laten afkoelen en dat was voldoende.




Vanmorgen heb ik ze in een pot gedaan.


En nu kan ik ze lekker bewaren tot ik ze nodig heb.
Ik heb onderhand veel potten, maar als het zomerseizoen begint zal ik ze nodig hebben.
Van mijn zus heb ik een vacuüm sealer gehad. Dat is weer makkelijk als je iets echt lang wilt bewaren.

18 mei 2012
Ik zag gisteren dat de limoenen gingen schimmelen. Ze liggen nu in de vuilnisbak. Ach, nu weet ik dat ze lang moeten drogen. Dat zal ik zeker nog een keer proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten