maandag 9 april 2012

Uien zijn erg goedkoop.

De uien zijn nu erg goedkoop en met een paasweekend voor de deur kon ik dan lekker de voedseldroger aanzetten.







Ik heb 2 kilo uien gehaald, dat waren er 8 en 4 daarvan gesneden en op 4 roosters gelegd.
De onderste op een doekje, dan vallen er minder kruimels door de roosters. 7 uur op 50 º en dat was genoeg dacht ik. Toen ik ging malen in de koffiemolen bleek het toch nog iets vochtig en daarom een teflon velletje op een rooster gelegd en het poedre erop. Nog een uurtje en dat was genoeg.



Er bleven anderhalve pot uienpoeder over van 4 uien.



De volgende dag was de 2de lading klaar.

En dit is dan het resultaat van 8 uien. Er gaat een potje naar een zusje van mij en van de week ga ik nog eens aan de slag, want ik gebruik het best vaak en zal het nog vaker gaan gebruiken. Ik maak dan wel kleinere stukjes, want dat gaat vast sneller.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten