zaterdag 14 april 2012

Aanvulling selderie en kaas

Selderie ipv zout heb ik al een paar keer geprobeerd en is goed te doen, tot dusver.
Ik moest wel weer een keertje selderie gaan drogen, want het gaat best snel op.

 

Een flinke bos. (dacht ik)


Vier roosters heb ik ermee belegd.

Ik had dus weer een rooster over. Die moest toch ook aan het werk.
In de koelkast has ik nog een open zakje kaas ligggen. Dat heb ik op het bovenste rooster op een teflon vel gestrooid en de droger aangezet op 40º en op 4 uur. Zoals de vorige keer.




Het moest na 4 uur nog 2 uur drogen.
Wat er nu weer anders was zag ik aan de foto's van de vorige keer. Deze keer waren het veel grotere bladeren.
Het zit uiteindelijk het toch weer in een potje, maar is niet zoveel als ik verwachtte.




De kaas werd ook mooi droog en verdween in een groter potje.



Deze actie was dus 6 uur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten