zondag 15 april 2012

Lavas

Vanmiddag heb ik een paar doperwten in de tuin gezet.




Deze heb ik binnen opgekweekt en nu naar buiten. Ik weet dat het vroeg is, maar ze staan luw. Ook heb ik  al erwten gezaaid in de tuin.

Ook weer een stuk of 6 tuinbonen gezaaid. Een volgend rijtje aan de achterkant van het hekje.



Verder zag ik dat de lavas plant wel weer erg groot werd. Ik gebruik het wel, maar vergeet het vaker.



Ik heb op google gekeken en zag dat de een zegt dat je het niet kunt drogen en de ander dat het heel goed kan. De plant heeft een geneeskrachtige werking en is goed voor de spijsvertering, maar het mooiste dat ik las was, dat het ipv zout gebruikt kan worden. Het laat een zoutachtige smaak na. Dat is zoutvervanger nummer 2. Het wordt steeds leuker.
De struik is al zo groot dat ik het maar eens ga wagen om te drogen.



Ik heb de helft eraf geknipt en op roosters gelegd. Ook de steeltjes heb ik gedaan, want die schijnen ook goed bruikbaar.


Ik heb het geheel op 40º en 4 uur gezet, maar ik denk dat de steeltjes langer moeten. We zien wel.

Het is meer geworden dan de selderie, maar de blaadjes zijn ook groter.



Etiketje erop en in de rij zelfgedroogde kruiden. Wel leuk hoor maggi in een potje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten