woensdag 25 april 2012

Veel paprika

Maandag heb ik na het leeghalen van mijn moeders huis een hele zak paprika's gekregen van een zus.

Dinsdag wist ik meteen wat ik eerst zou gaan doen. 18 paprika's in stukjes snijden en drogen.


Het was heel wat snijwerk, maar uiteindelijk kwam het toch op de 5 roosters.


De roosters kwamen wel heel vol te liggen, maar dat wilde ik graag uitproberen.
Moet dat langer, omdat het over elkaar heen ligt of maakt dat niet uit.

Aangezet op 50º en de timer voorlopig op 8 uur.
Om 8 uur 's avonds was het nog helemaal niet goed en daarom nog 3 uurtjes aangezet.
Om half 11 op nog 3 uur verlengd.

Vanmorgen zag ik dat het nog iets langer mocht en nog 2 uur later zag het er goed uit.
Je mag binnen 12 uur na het drogen de droger nog eens aanzetten zonder dat dat schadelijk is voor het produkt in de droger.


Ik heb gelijk 1 rooster in de koffiemolen gedaan en gemalen.


In het potje zag ik dat het toch nog wat klam was, daarom maar weer op een teflonvel terug de droger in.



Dat heb ik al eens eerder gedaan met poeder en dat werkte wel.



Na nog eens 2 uur was het eindelijk klaar. Een paprika op een rooster gaat wel sneller.
Dit waren kleinere dus volgende keer 1 grote of  2 kleintjes.



Mooi zeg zo'n pot paprikapoeder. Ik heb het vanavond gelijk gebruikt in de jus en dat was lekker.
Het hele drogen duurde dus 18 uur, dat is best lang. Als ik het in 2 keer gedaan had was ik eerder klaar geweest. (Denk ik). Ik ben benieuwd wat zo'n droger echt per uur kost. Ik heb eerst gehoord dat dat € 0,07 was en later € 0,03. Dat ga ik nog uitzoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten