woensdag 13 juni 2012

Moestuintje (2)

Het gaat wel heel hard in de bakken in de tuin. De andijvie heb ik gisteren stampot van gemaakt.
De stukjes die ik afgesneden heb kregen wel nieuwe blaadjes, maar dat wordt nooit genoeg voor nog een stamppotje. Ik had nieuwe andijvie gezaaid in de teil, toch zeker 3 weken geleden, maar niets van te zien.
Ik heb gehaktballetjes bij de stamppot gemaakt ZONDER zout. Jaja, dat moest ik natuurlijk een keer proberen. Ik heb er koffiemelk in gedaan, want een ei vond ik teveel. Dan moest er weer zoveel paneermeel bij en dan worden het meelballen. Verder heb ik er uienpoeder, knoflookpoeder, nootmuskaat en selderie bij gedaan en wel de zoutpot naast mijn bord gezet, maar niet nodig gehad. Het smaakte echt goed. Joepie! Het gaat lukken.


Links in de teil heb ik bieten gezaaid. Die had ik in York, Engeland gekocht in een £ store gekocht 1200 zaadjes voor £ 1,00 samen met 8 zakjes kruidenzaadjes. Ook voor £ 1,00 .


Weggeknipte selderie groeit heel snel weer terug, maar toch een extra bak gezaaid, want dat wordt toch veel gebruikt.


Ja, eindelijk tuinboontjes. Ze zijn 3 cm, maar ze zijn er.


Eens kijken hoe lang dat duurt voordat het eetbaar is.


Ja, en de gemengde sla die ik 3 weken geleden zaaide, is 10 cm en ga ik zondag eten!
De snijsla moet 15 cm  zijn en dat is nog niet het geval.


De andijvie verwijderd en weer de 2 soorten sla gezaaid.


Rechts staat de kamille en links, hoe kan het ook anders, weer selderie.
In het weekend ga ik proberen aardbeien te drogen. En ook weer maggi. Die stond ineens te bloeien, maar ik heb de bloemen eruit gehaald en gan de goede blaadje samen met de selderie drogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten