dinsdag 5 juni 2012

Veel selderie

Het gaat goed in de tuin met de selderie. Ik heb een hele berg afgesneden.






De foto is niet echt duidelijk, maar een herkansing zit er niet meer in.


Ik heb een poosje geleden met de plastic zakjes voor mijn foodsaver 2 nieuwe roosters erbij gekocht.
Het is nu wel een hele stellage.


Ik heb 7 roosters best vol gelegd. Alles op 40 º en op 5 uur gezet.


En zie wat er na 5 uur overblijft en het was niet eens droog genoeg.


In de koffiemolen gemalen en ontdekt dat het nog wat vochtig was. Nog eens 2 uur erbij en de gemalen (nog vochtige) selderie op een teflonvel weer terug gelegd.


Er moesten een paar lepeltjes bij, want anders lag mijn hele keuken vol met kruimeltjes en was het teflonvel leeg. Het waait echt op, omdat het zo licht is.


Na die 2 uur was het nog niet goed en na alles gemalen te hebben en wéér 2 uur op een teflonvel drogen was het eindelijk goed. Wel 9 uur nodig gehad. Nu was het van het wassen ook wel nat en erg veel vergeleken met de vorige lading. Deze keer de steeltjes toch maar mee gedroogd. Dat was de reden waarom het nog eens 2 uur nodig had.


Wat blijft er weer weinig over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten