maandag 28 mei 2012

Tuinbonen

De zonwering is al dagen uitgerold en toch groeit alles gestaag. Het is dan ook wel heel warm in mijn tuin zo'n graad of 28 gemiddeld. Erg lekker voor het moestuintje.


De erwten krijgen nog steeds nieuwe knopjes en de tomaten beginnen ze nu te krijgen.


De andijvie gaat zo goed dat het waarschijnlijk de hele week andijvie eten wordt. Ach.....


In de volle grond gaan de erwten en tomaten minder hard. Ondanks de gedroogde koeienmest.


Ik wilde toch graag ook sla proberen en heb daarom 2 knalroze bakken gekocht. Andere kleuren waren er niet. Ik vind het wel leuk. In de ene bak staan 2 soorten sla en in de andere wéér selderie en ook kamille. Voor de thee.


De sla komt na 3 dagen al op.


De 4  paprika's doen het ook erg goed en in de bruine bak staat.... selderie.

De tuinbonen gaan erg goed er komen mooie witte bloemetjes aan en veeeel.




Als er 20 per plant aanzitten kunnen we wel tuinbonen eten. Maar wanneer is wel nog de vraag.


Ook de maggi kan alweer in de droger, maar met dit warme weer en een heel warm huis laat ik dat nog maar even uit mijn hoofd. Als het weer wat minder wordt heb ik genoeg maggi en selderie om te drogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten