zondag 13 mei 2012

Moestuintje

Ik heb een moestuintje van ca 3 m². Bij elkaar dan, met bakken en potten.  Ik heb daar een aantal erwten in gezet die ik in Duitsland heb gekocht. Markerbse heten ze. Nu zag ik van de week dat er al wat gegroeid was. Ik vond 2 bonen die eruit zien als peulen. Ik weet helemaal niets van moestuinen, maar wilde vooral gaan experimenteren met kruiden. Natuurlijk om te drogen. Ik heb veel selderie gezaaid en dat ga ik ook na de 15de buiten zaaien.



 Boon nummer 1.


 En nummer 2. Als er zo weinig boontjes aan 1 plant komen doe ik het nooit meer.



De tuinbonen worden ook wel groter, maar wanneer en of die genoeg bonen zullen geven is voor mij een vraag.

Deze aardbeien staan al sinds vorig jaar in de pot en heeft de vorst gelukkig overleefd. Ik kreeg hem van een zusje.

Deze andijvieplantjes gaan heel goed. Ik heb dit vorig jaar ook gedaan en zeker een keer of 4 andijviestamppot gegeten. Ik zal half mei nog gelijk buiten zaaien.

De appelboom heeft nog steeds maar 2 (nu oude) bloemetjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten