maandag 14 mei 2012

Foodsaver

Ja, dan vandaag eindelijk een foodsaver gekocht. Ik had een vacuumsealer van een zus gehad, maar daar had ik nieuwe onderdelen voor nodig en die waren niet meer te krijgen. Na lang zoeken werd het de foodsaver.





Je kan met een slangetje ook speciale potten vacuum trekken, maar die heb ik nog niet aangeschaft. Eerst maar eens kijken wat ik met dit apparaat kan doen. Het is vooral voor de poeders van belang dat ze droog blijven.


Eerst maar cranberries gesealed om te proberen. Dat ging als een speer. De uienpoeder was nog droog en zit nu gesealed in 2 zakken van ca 45 gram.


De paprikapoeder heb ik eerst nog een uurtje of 2 gedroogd, want het klonterde heel licht. Dan ben ik bang dat het gaat schimmelen.

Ook dit moet je weer leren, want ik las dat je bij poeder een koffiefilter of stukje keukenpapier bovenin moest leggen. Dat is om geen poeder in de foodsaver te laten komen. Dat heb ik keurig gedaan, maar als er maar een millimeter papier tussen de sealrand komt is het mislukt. Je krijgt dan wel een herkansing als je zakje groot genoeg was. Een stukje eraf knippen en opnieuw in het apparaat. Het is wel makkelijk opslaan die zakjes.

De zakken en rollen plastic zijn wel steenduur, maar google verlicht alle leed en ik heb al nieuwe goedkopere zakjes besteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten