vrijdag 18 mei 2012

Knoflook


Mijn zus bracht ook een berg knoflook mee die heb ik vandaag gepakt. Ik heb er ca 15 geschild en de teentjes geplet met een mes. Dat was wel zwaar werk, maar plakjes snijden is helemaal erg.




Dit zijn er maar 3. Ik heb er nog wel 50!



 Na 3 roosters gevuld te hebben was ik het zat.


Maar gauw 2 uien gesneden en de laatste 2 roosters mee belegd. Ja, zuinig hè!


Alles op 6 uur gezet en dan op 70 º. En nu maar afwachten. Als het goed lukt ga ik morgen verder.

Na 4 uur heb ik de graden wat verminderd naar 60 º, want het werd een beetje bruin.
De volgende lading laat ik toch maar in de schuur drogen. Nu 19 mei is de geur nog wel erg sterk.

Dit waren de knoflooksnippers na 4 uur.


De uien waren minder bruin.


Na 6 uur was de knoflook wel klaar.


Drie roosters knofllook leverde dit potje aan poeder op.


De uien waren na het malen een beetje klonterig, daar zat nog vocht in.


De gemalen poeder nog 2 uur op een teflonvel gedroogd en weer in de koffiemolen.


Dit is het resultaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten