zondag 20 mei 2012

Nog eens knoflook

Ik had nog zoveel knoflook bolletjes dat ik nu een andere manier heb toegepast om ze te gaan drogen.
Het waren er zoveel dat ik geen zin had om ze allemaal te pletten voor het drogen. Ze schieten dan zo makkelijk onder je mes vandaan. Ook met 2 plankjes was het niet te doen.
Dus dan moest het maar wat groffer. Ik heb de dikke teentjes een keer doorgesneden en de plattere zo op de roosters gelegd. Ja en natuurlijk duurt dat langer. Voorlopig 6 uur op 70 ยบ.



Het was een giga klus, maar ik heb 5 roosters vol.


 Erg vol.


Na 5 uur zag het er zo uit.

Ook na 5 uur.

Na nog eens 2 uur zag het er zo uit.


Ook na 7 uur.


 De knoflook van gisteren even in de Foodsaver gedaan. Het is niet alles, daar waren de zakjes te klein voor. Ik heb gelijk nieuwe zakjes besteld, want deze kleine zijn perfekt om kruiden te bewaren, die gaan gauw klonteren. Het is ca 50 gram.


Vanmorgen heb ik het gemalen, maar het bleek toch nog vocht te bevatten. Het gemalen deel op een teflonvel gelegd en met de 4 andere roosters nog eens 3 uur gedroogd.


Dat was genoeg. Ik heb de knoflook van het teflonvel nog eens gemalen en toen ik de molen open deed kwam leek hij in de fik te staan, zoveel knoflookstof kwam eruit zetten. Dat was goed.


Het uiteindelijke resultaat van vandaag. Toch 10 uur gedroogd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten