maandag 25 juni 2012

Uien? Ja, alweer.

De uien die ik vorige keer droogde rinkelen nog mooi in de potten. Nu durf ik nog wel meer te drogen, want het blijft heel lang goed en in de winter zijn die dingen natuurlijk weer veel duurder. Of juist niet?


Deze keer 15 uien geschild en gesneden. Een rooster met 2 uien die ik met een rolmesje kleingemaakt heb om te kijken of dat sneller gaat. (niet dus).


Alles op 12 uur en 50º en natuurlijk de schuur weer in, want we begonnen weer spontaan te huilen.
Vanmorgen heb ik het nog 1 uur langer laten drogen, want er zaten nog een paar stukjes die niet droog waren bij.


Zeven roosters gaven deze keer maar 1 pot, maar die was wel groter. dan de vorige. Het zal qua gewicht wel ongeveer gelijk zijn.

Ik heb een energiemeter gebruikt en na 13 uur bleek dat er 5,5 kwh gebruikt was. Ik schat op ca 40 cent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten