woensdag 4 juli 2012

Tuinbonen

Ja hoor! Gisteren eindelijk aan de tuinbonen, maar het was lang niet genoeg. Haha, dat wist ik al toen ik de bloemetjes van de planten zag vallen en er weinig over bleven. Ik denk dat er een boon of 50 was en dat is echt niet genoeg. Dat stop ik in mijn holle kies. Maar gauw een paar kilo erbij gehaald op de markt.


Het is eigenlijk geen goed plan om ze in mijn stadstuin te willen kweken. Proberen was leuk, maar net als bij de erwten heb ik geen plaats genoeg om ze lekker te laten groeien.


Deze heb ik wel apart gekookt. Ik moest toch weten of ze echt veel lekkerder zijn als je ze zelf kweekt. Nou, dat zijn ze!! Ze blijven ook veel groener.


En met bonenkruid uit eigen tuin waren ze heerlijk. Bonenkruid mag volgend jaar wel terugkomen. Voorheen kreeg ik altijd een bosje bonenkruid bij de tuinbonen, maar de laatste jaren niet meer.
Zo heb ik alweer wat geleerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten