woensdag 4 juli 2012

Aardbeien en tomaten

Ik wilde graag eens aardbeien proberen te drogen. Een doos gehaald en ook maar een doos Italiaanse tomaten.


De aardbeien waren  lekker zoet, dat moet wel lukken.


Ik heb geprobeerd ze met de eiersnijder in plakjes te snijden. Dat leek me wel practisch, maar dat was een misvatting. Het werd een beetje geplette aardbei, dus maar met het mes verder gegaan.

De tomaten heb ik op verschillende manieren gesneden om te kijken wat het snelst droog is.
(Dat waren de smalle reepjes natuurlijk).


Plakjes


Grove stukjes


Smalle stukjes


Het droogapparaat moest wel weer naar de schuur, want in huis is het al zo warm.


Vanmorgen na 11 uur op 70 º was het allemaal gedroogd. een paar stukjes tomaat nog niet, maar die heb ik gelijk maar opgegeten.




De aardbeien heb ik soms van het rooster moeten bikken. Die gaan de volgende keer op een katoenen doekje of een teflonvel. Ze plakten erg vast aan de roosters. Logisch, er zit wel erg veel vocht in. Weer wat geleerd.


De aarbeien smaken niet echt top, wel lekker, maar niet wat ik ervan verwacht had. De tomaten zijn heerlijk. Etiketje erop en in de kast. (voorlopig)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten