woensdag 11 juli 2012

Frambozen en paprika

Eindelijk frambozen gekocht. Twee doosjes en 1 rooster  mee belegd. Ik had zondag 3 paprika's gekregen, maar vond het zonde om daarvoor de droger aan te zetten. Dus snijden en invriezen. Vandaag kan ik de helft gebruiken in een gerecht en de andere helft gaat nu met de frambozen in de droger.


Er zitten altijd een paar bij die niet goed zijn die gingen weg. Het is eigenlijk niet echt veel, als ze dan maar lekker zijn!


De paprika ziet er erg bleek uit. Ja, bevroren! Die had ik af moeten spoelen, maar dat is nu te laat. Ik heb de droger op 8 uur gezet en 70Âș. Het zal niet genoeg zijn, maar dat zie ik dan wel.
De paprika ga ik niet malen, maar in stukjes bewaren in een potje en kijken hoe dat gaat. Ik maal ze dan als ik het nodig heb en vul er een klein potje mee.


Na een paar minuten drogen zagen ze er weer goed uit.


Dit is wat er overbleef van de paprika na 5 uur.


En dit bleef er over van de frambozen na 9 uur. Het is niet alles, want er zijn er al aardig wat verdwenen, ze zijn ook wel errug lekker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten