maandag 30 juli 2012

Eindelijk groene en gele paprika's

Zaterdag stond mijn groentenkraam voor het laatst op de markt. Zij zouden met vakantie gaan. Ik liep om een uur of 4 over de markt naar huis. Ik hoorde ze roepen dat allerlei groenten heel goedkoop weg moesten. Ja logisch! Ik heb daar 2 kilo paprika's voor €1,00 gescored.


Het waren er 18 en dat ging niet in een keer, want de vorige keer duurde het wel heel lang toen ik de roosters heel vol had gelegd.


Het apparaat moest wel weer de schuur in, want mijn huis is nog erg warm, wel jammer van de geur, want de schuur rook heerlijk.


Ik heb de paprika op 70º op 6 uur gezet. Minder op een rooster gelegd, dus ik dacht dat dat wel goed zou gaan.


Niet dus. Ik heb daarom de rest gesneden en op de bovenste roosters een doekje en een teflonvel gelegd, met de reeds 6 uur gedroogde paprika, en het apparaat op 9 uur gezet. Na 3 uur heb ik de bovenste 2 roosters verwijderd.


Dit is de eerste lading. De gele paprika is ORANJE en een beetje rood geworden.


En dit is het eindresultaat van 18 paprika's. Nu nog een klein beetje malen, want dat wil ik toch wel heel graag proberen. Het is uiteindelijk in 15 uur gedroogd. De vorige keer was dat 18 uur of zo.


7 augustus: Eindelijk een beetje gemalen. Het is heel zacht groen geworden, maar wel weer erg lekker.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten