maandag 18 juni 2012

Selderie en lavas

De selderie en lavas groeien enorm hard en ik wil graag een wintervoorraadje aanleggen. Dus ga ik die maar weer drogen.


Er zaten wel veel lelijke bladeren bij het maggikruid. Waarschijnlijk omdat het al aan het doorschieten was.
Ik heb alleen de mooie bladeren gebruikt en kon maar 2 roosters volleggen.


De rest van de roosters liggen vol met selderie. Dat moest ik goed nakijken, want ik spuit er geen rommel op en dan kun je wel eens een luisje tegenkomen. Gelukkig was dat niet het geval. Op 40º en 4 uur gezet.


De maggi is helemaal gekortwiekt en zal vast weer goed uitgroeien. Vorig jaar gooide ik regelmatig bossen weg. Het kan 2 meter worden geloof ik en zoveel gebruikte ik toen niet.

Het was na 4 uur lang niet goed. Dus nog maar eens 4 uur.
Vanmorgen waren er nog stengeltje buigzaam en daarom nog maar eens 1 uur langer laten drogen.


Na dat uur heb ik de buigzame stengels verwijderd en de rest in potten gedaan.
De grote pot met selderie en de kleinere met lavas. Ik ga ook dit alleen maar malen als ik het nodig heb.

Gisteren ook de eerste sla gegeten uit eigen tuin/bak. Was erg lekker. Gelijk weer meer van gezaaid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten