dinsdag 7 augustus 2012

Kamille, kaas en lavas

Gisteren waren er kamille bloemetjes goed en dus ff plukken toen het een momentje droog was.. Een rooster amper vol. Zonde om een rooster te drogen. Dus 2 plakken kaas uit de koelkast gehaald en in stukjes op 1 rooster.


Op 8 uur en 40Âș in de schuur gezet. Na 2 uur bedacht ik dat ik weer genoeg lavas had om de 5 overige roosters te vullen dat klopte.


De 5 roosters liggen wel erg vol, maar dan droogt het maar wat langer. 's Avonds was het nog lang niet goed daarom nog maar eens 8 uur aangezet.


Toen was de kamille goed, maar de rest echt niet.


Na nog eens 4 uur waren de kaas en de lavas goed. Een flinke pot lavas, maar wel volgepropt.
De kaas heb ik gelijk gemalen, dat gaat heel goed en is lang houdbaar. Voor in de pasta op de pizza, wat ik maar wil.

3 opmerkingen:

  1. Gaan dingen niet naar elkaar smaken als je verschillende dingen tegelijk droogt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, hoor!. Door een constante warme luchtstroom kun je op elk rooster wel iets anders leggen. Alleen met knoflook en uien durf ik het niet aan om iets anders erbij te drogen. Dat doe ik ook in de schuur, anders ruikt mijn huis dagenlang naar knoflook of uien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie! Dat maakt het een stuk makkelijker om een droger vol te krijgen!

      Verwijderen