maandag 13 augustus 2012

Paprika's

Afgelopen zaterdag liep ik op de markt om half 4. Ik was kip vergeten te kopen. Bij de groentenkraam zag ik de hele wereldbevolking staan, echt van overal vandaan, en ik ging even kijken. Allemaal kisten met fruit en groenten gingen van de hand voor gemiddeld 2 euro. Er werd elke keer geroepen: mango's of tomaten of bananen en dergelijke. Ik riep: "paprika's!" en kreeg een kist paprika's voor € 2,00.
Twee en een halve kilo.Een moest ik er weggooien en er bleven er 18 vrij grote over.


De eerste 9 heb ik gesneden en de 3 groene apart op 2 roosters gelegd en de rode op de 5 anderen roosters. 9 uur op 70ยบ was genoeg. Ik had alle rode al in een pot gedaan en een potje gepakt voor de groene. En ja hoor! Spontaan de groene bij de rode gedaan. Dat is de linkerpot.
De volgende lading had ik 1 rooster met gele paprika en 1 met groene en de rest rood. Deze keer zou ik toch beter opletten en eerst de kleine potjes klaargezet. En ja hoor, gelukt! Deze keer is de gele paprika is ook geel gebleven en de groene ook mooi groen. Etiketje erop en bij de rest gezet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten