dinsdag 21 augustus 2012

Knoflook

Zaterdag heb ik ook een zak knoflooktenen gekocht op de markt. Een kilo.
Die heb ik gisteren in plakjes gesneden en 8 uur op 70º gezet.


 Het kwam uit China en zat vacuüm in een zak met een CO2 absorbeerzakje.


Zes roosters volgelegd en me een rotje gesneden


Maar dan heb je ook wat! Ook deze bewaar ik in een pot en niet gemalen. Mijn buurvrouw neemt oxygen absorbers mee uit Amerika. YESSSSS. Heel handig voor mijn plastic zakjes. En dan eens kijken of de paprikapoeder dan wel droog blijft.

2 opmerkingen:

  1. Het lijken zo net geschaafde amandelen :-)
    Toch wel handig al dat drogen. Leuk! Ik ga even terug uit lezen op je blog ;-)

    Marianne (Consuminderen met ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je reactie.
    Ja, dat dacht ik ook toen ze gedroogd waren. Ze zijn redelijk bruin, maar erg lekker als ik het gemalen heb.
    Groet,Trees

    BeantwoordenVerwijderen